maandag 22 juni 2009

wind, water, zon en vaderdag, wat een weekend :-)

Het begon al goed vrijdag, eindelijk eindelijk weer is een windje de juiste kant op. Het zou ook wel tijd worden na bijna 2,5 week vol ongeduld wachtend te hebben doorgebracht met zon 20 x per dag de windvoorspellingen controlerend en een humeur dat steeds meer beneden zeeniveau daalde. Gelukkig sta je niet alleen in deze windstille periodes. Het forumniveau dat daalde ook behoorlijk onder zeeniveau...

Waar het over het algemeen bruist van de tips, trics, afspraken en verslagen van heerlijke sessies kwamen er nu hele discussies op gang over wat je zou doen als een hond over je tas piest http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35518.0, welke moeders kiten http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35527.0 en sloegen reacties op serieuze topics ook kant nog wal maar brachten wel weer regelmatig de glimlach terug.

Maar goed, vrijdag. Joel moest om 12 uur het vliegtuig halen en probeerde me over te halen tot een ochtendsessie om 6 uur sochtends met mooie zonsopgang verhalen. Die mocht hij echter mooi in zn eentje gaan bekijken want in de middag stond er nog genoeg wind en ja, een ochtendmens zal ik nooit worden :-(. Smiddags wel lekker vroeg weg van kantoor en net na vijven kon ik met Christien het water op om er anderhalf uur later weer gedesillusioneerd vanaf te komen. Weer geen progressie, zoveel geoefend maar nog steeds geen stap verder dan tijdens mn laatste les. Ik weet dat ik iets fout doe maar wat???

Terwijl ik het eigenlijk een dag wou noemen haalde Christien me over samen met haar het water in te gaan dat was het beste wat ze kon doen. Met een paar simpele tips kon ik eindelijk weer dat stapje verder zetten en kwam ik om 22.30 brak maar voldaan thuis om de volgende ochtend om 09.00 nog steeds brak maar vol verwachting richting strand te rijden. Veel werd het niet zaterdag (geen wind natuurlijk) maar wat heb ik genoten. Door het gebrek aan wind was iedereen op het strand en was het 1 dolle boel.

Eerst wat geklungel zonder wind, vervolgens lekker genieten van de zon en gezelligheid op het strand. Toen beland in een fikse regenbui, mn kite verhuurd als schuilplaats en met zn vijven de zee in gedoken om warm (ja echt!) te blijven. Zonnetje kwam weer terug, lekker verder geklets met jan en alleman en genoten van het uitzicht (zon 80 kites in het water en geen 1 in de lucht maak je ook niet vaak mee :-)). Geen meter gevaren maar wat een feestje was dit. Eenmaal terug, onderweg naar appie hein, wel weer back to reality, hier op straat wordt je nl een beetje raar aangekeken als je iedereen vrolijk gedag zegt.... Savond boe nog bah over dus onwijs genoten van de bank.

Gister dit topweekendje passend afgesloten bij pa en ma. Samen met Tanner en Trudie een gourmetje cadeau gedaan voor vader dag en was ouderwets gezellig (proost :-)). Vandaag weer aan de slag helaas maar morgen als het een beetje meezit met een graadje of 20 de zonsondergang vanaf het water meemaken, bah wat een leven ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten